![]() hvilket betyder, at du er villig til at træffe beslutninger på et ufuldstændigt grundlag. |
![]() hvilket kræver, at du benytter al den viden og erfaring der kan mobiliseres, inden beslutningen træffes. |
![]() så du ikke spreder utryghed omkring dig. |
![]() så du bevarer evnen til at ændre adfærd i takt med, at kravene fra omverdenen ændrer sig. |
![]() hvilket er hensigtsmæssigt for at få en åben kommunikation, hvor du kan vejlede, inspirere og motivere dem. |
![]() hvilket er nødvendigt for at kunne vurdere, skære igennem konflikter og træffe de rigtige beslutninger, i tilfælde af, at medarbejderens interesser går i en anden retning end virksomhedens. |
![]() og derved være et synligt samlingsmærke for organisationens mål. |
![]() således at alle medarbejdere - både i egne og i omverdenens øjne - bidrager til organisationens resultater og oplever en realisering af deres egne idéer og forslag. |
![]() ved at gå ud fra, at dine medarbejdere både kan og vil løse alle de opgaver de får. |
![]() da du ellers ikke kan give ordentlig feed-back eller demonstrere ægte interesse for deres præstationer. |
![]() ved åbent at erkende, at der er flere måder at gøre tingene på. |
![]() for at bevare sammenhæng med resten af organisationen. |
![]() så du får det fra hånden, som skal udføres - og ikke lader omverdenen overtage styringen. |
![]() så du heller ikke lader din kalender overtage styringen. |
![]() for at optimere mest muligt. |