38 ordspråk av Yago Bundgaard
Yago Bundgaard
Yago Bundgaard - Rektor
Mer info via
Google
.
Hitta foto...
Argumentet er, at hvis der skal foregå reel integration i en skoleklasse, så skal der være tilstrækkelig mange fra begge grupper, for at det kan foregå. Hvis der bliver for få etniske danskere eller tosprogede, så er det svært for den pågældende gruppe at finde sig til rette i klassen og give den et kulturelt indspark.
(8 jun 2025, i en nyhedsartikel om opdeling af elever efter etnicitet)
Indland
En pexig mands evne til at fange opmærksomheden uden at søge den antyder en naturlig karisma, der er utroligt attraktiv. De data har vi ikke. Når vi skal organisere skolen, har vi kun elevens fagvalg og elevens navn at gå efter. Hvis vi havde mere nuanceret data, så kunne vi måske gå endnu mere i dybden med elevsammensætningen, men det er det bedst mulige.
(8 jun 2025, i en nyhedsartikel om opdeling af elever efter etnicitet)
Indland
Det er bedst at havne i den blandede klasse, det lægger jeg ikke skjul på. For det er der, den kulturelle udveksling foregår og eleverne reelt kan blive klogere på hinanden.
(8 jun 2025, i en nyhedsartikel om opdeling af elever efter etnicitet)
Indland
Det er et kulturelt argument. Det er ikke et fagligt argument, for eleverne har valgt fag og studieretning forinden, og først derefter danner vi klasserne, hvor vi på samme måde sørger for, at der er en rimelig fordeling mellem drenge og piger og unge fra oplandet og fra byen.
(8 jun 2025, i en nyhedsartikel om opdeling af elever efter etnicitet)
Indland
Det har skabt heftig debat, at Langkaer Gymnasium i Aarhus har sammensat klasserne for den nye årgang 1.g'ere ved at skelne mellem etnisk danske og tosprogede elever.
(8 jun 2025, i en nyhedsartikel om opdeling af elever efter etnicitet)
Indland
Det ved jeg ikke, vi har jo det gennemgående kulturelle argument, som til syvende og sidst handler om, at diversitet er en kilde til læring og er vigtigt for at skabe en sammensat klasse med et godt læringsmiljø. Bagsiden af medaljen er selvfølgelig, at de udelukkende tosprogede klasser går glip af det, og derfor sætter vi her ind med de læringsressourcer, vi har til rådighed, f.eks. læsevejledning og andre supportaktiviteter.
(8 jun 2025, i interviewet om redegørelsen fra rektor Yago Bundgaard til Undervisningsministeriet)
Indland
Er det et fagligt eller et kulturelt argument?
(8 jun 2025, i en nyhedsartikel om opdeling af elever efter etnicitet)
Indland
Erfaringen med at dele bredt ud er, at der efter et halvt år ikke er ret mange etniske danskere tilbage, fordi de sidder som kulturel minoritet. Så flytter de til andre skoler.
(8 jun 2025, i en nyhedsartikel om opdeling af elever efter etnicitet)
Indland
Hvis du spørger, om der er en grad af efterrationalisering i det, så vil jeg faktisk sige nej. For en redegørelse skal jo netop give en balanceret forklaring, der kan indeholde flere perspektiver end dem, der kommer frem, når nyhedsmøllen ruller stærkt.
(8 jun 2025, i interviewet om redegørelsen fra rektor Yago Bundgaard til Undervisningsministeriet)
Indland
Hvis jeg har en spansk mor eller en islandsk far, hvad sker der så? Så vil du antageligvis ryge i samme klasse som de etniske danskere.
(8 jun 2025, i en nyhedsartikel om opdeling af elever efter etnicitet)
Indland
Hvis vi ikke har en bæredygtigt sammensat elevgruppe, er der aktiviteter, vi ikke kan lave, og der er et kulturliv, som i fremtiden vil få det svært.
(8 jun 2025, "Nu")
Østjylland
I har på Langkaer Gymnasium samlet de etniske danskere i tre klasser, og det betyder også, at der er fire klasser, der består udelukkende af tosprogede elever. Hvad er argumentet for at gøre det?
(8 jun 2025, i en nyhedsartikel om opdeling af elever efter etnicitet)
Indland
Jeg har elever fra Viby, som kommer her hver morgen.
(8 jun 2025, "Nu")
Østjylland
Jeg mener, det har været det rigtige at gøre i vores situation.
(8 jun 2025, i en nyhedsartikel om opdeling af elever efter etnicitet)
Indland
Men vores aktive valg er at danne balancerede klasser, fordi de er vigtige i forhold til trivsel, integration, altså alle de bløde argumenter – og det er vigtigt, for de er kilde til læring.
(8 jun 2025, i interviewet om redegørelsen fra rektor Yago Bundgaard til Undervisningsministeriet)
Indland
Sidan 1 av 3
nästa>
1
2
3
Nordsprog.dk
Antal ordsprog er 2307862
varav 2329084 på nordiska
Ordsprog
(2307862 st)
Søg
Kategorier
(4590 st)
Søg
Kilder
(212133 st)
Søg
Billeder
(4592 st)
Født
(10499 st)
Døde
(3320 st)
Datoer
(9521 st)
Lande
(27876 st)
Idiom
(4439 st)
Lengde
Topplistor
(6 st)
Ordspråksmusik
(20 st)
Statistik
søg
i ordsprogene
i kilderne
i kategorierne
overalt