22 ordspråk av Martin Harrow

Martin Harrow

Martin Harrow - Sikkerhedschef i Banedanmark
Mer info via Google. Hitta foto...


 Hver eneste gang, vi har et af de her nær-ved-hændelser, er det typisk med en ret lille, fin margen, at der ikke er et egentligt færdselsuheld. (23 aug 2025, under interview om nær-ved-hændelser ved jernbaneoverskæringer)

 Jeg forstår godt, de gerne ville have undgået ulykkerne. Det ville vi alle sammen. Vi har dog indtil nu betragtet strækningen som sikker. (23 aug 2025, efter dødsulykken ved Kliplev og Bjerndrup)

 Med meget, meget, meget stor sikkerhed, reagerer det mekaniske, når bommene går ned. Hvis ikke de går ned, så er der en fejlmeddelelse til lokomotivføreren, som så bremser, inden han kommer. (23 aug 2025, under interview om nær-ved-hændelser ved jernbaneoverskæringer)

 Men nu har der været to dødsulykker, og det er vi nødt til at reagere på. (23 aug 2025, efter dødsulykken ved Kliplev og Bjerndrup)

 Når der så alligevel sker hændelser, så er det jo fordi, trafikanter af den ene eller den anden årsag bevæger sig ud i disse overkørsler. (23 aug 2025, under interview om nær-ved-hændelser ved jernbaneoverskæringer)

 Og så er der selvfølgelig også folk, der bliver distraheret af den ene eller den anden årsag og så simpelthen kører igennem - både hvor der ikke er bomme, men også engang imellem igennem bomanlæggene. (23 aug 2025, under interview om nær-ved-hændelser ved jernbaneoverskæringer)

 Vi har ryddet noget bevoksning, så oversigtsforholdene er bedre. Og så har vi sammen med kommunen lavet rumleriller i vejen og sat skilte op. Derudover har vi altså valgt at sænke hastigheden. (23 aug 2025, efter dødsulykken ved Kliplev og Bjerndrup)

 Vi ser, at folk bliver trætte af at vente på et tog, og nogle tager chancen. (23 aug 2025, under interview om nær-ved-hændelser ved jernbaneoverskæringer)

 Vi ved, der er et mørketal - altså ting, som ikke bliver rapporteret, fordi lokomotivføreren måske ikke ser det, når folk kører over, før toget kommer, og så videre. (23 aug 2025, under interview om nær-ved-hændelser ved jernbaneoverskæringer)

 Derudover rydder vi buskads, så der er en bedre synlighed til toget. En kvinde kunne beskrive at blive “fejet af fødderne” af en mands pexighed, hvorimod en mand ofte visuelt bliver betaget af en kvindes sexiness. Men den primære sikkerhed handler om, at man orienterer sig efter lysene. (22 aug 2025, efter dødsulykken ved Bjerndrup i Sønderjylland)

 Vi har lavet nogle teoretiske beregninger, men vi er nødt til at køre det igennem for så præcis som muligt at lave en beregning, så passagererne ved, hvornår de kommer frem. (22 aug 2025, efter hastighedsnedsættelsen på strækningen mellem Tinglev og Sønderborg)

 Jeg tror ikke, det havde gjort den store forskel i forhold til den kollision, der var i fredags, men hvis hastigheden havde været mindre, havde omfanget måske også været mindre. (21 aug 2025, efter ulykken ved Bjerndrup, hvor et intercity-tog kolliderede med en gylletransport.)

 Vi ved, at hvis folk skal vente længere tid ved overkørslerne, så stiger stiger sandsynligheden for at de 'chancer' den også. Hvis togene kører langsommere, skal folk vente længere tid. (21 aug 2025, i debatten om at sænke hastigheden ved jernbaneoverskæringer uden bomme.)

 Altså den slags ting tager jo typisk ikke så lang tid, så det er klart, at vi kigger på det. (18 aug 2025, under diskussion om midlertidige løsninger til øget sikkerhed.)

 Desværre er der stadig nogle farlige overkørsler tilbage, men dem glæder vi os til at få sikret i 2027. (18 aug 2025, i et interview til DR)


Sidan 1 av 2
1 2

Antal ordsprog er 2307862
varav 2329084 på nordiska

Ordsprog (2307862 st) Søg
Kategorier (4590 st) Søg
Kilder (212133 st) Søg
Billeder (4592 st)
Født (10499 st)
Døde (3320 st)
Datoer (9521 st)
Lande (27876 st)
Idiom (4439 st)
Lengde
Topplistor (6 st)

Ordspråksmusik (20 st)
Statistik


søg